راهنما :
با خیال راحت خرید کنید .پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست .در صورت هرگونه مشکل در خرید آنلاین و دریافت فایل با شماره 09159886819 - صارمی اسمس بدهید .

۰

نمونه قرارداد رسمی رهن ویژه املاک

 تحقیق رایگان

نمونه قرارداد رسمی رهن ویژه املاک

نمونه قرارداد  رسمی رهن ویژه املاک بصورت رایگان :

 

فایل ورد و قابل ویرایش  مربوط به قرارداد رسمی رهن ویژه املاک را می توانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

 

 

http://up.asemankafinet.ir/view/2553241/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF.jpg

همچنین متن قرارداد بالا در زیر قرار داده شده است :

بسمه تعالی

 

فرم نمونه قرارداد رسمی رهن ویژه املاک

 

ماده 1 مرتهن : آقا/خانم/ سازمان/اداره/........................ به اقامتگاه : تهران ................................................................................ با نمایندگی آقای  ...........................................  به اقامتگاه فوق.

ماده 2 راهن : ...................................... فرزند .......................... دارای شناسنامه شماره ..................... صادره از : ....................  با شغل  ....................... به اقامتگاه : .........................................................................................................................................................

ماده 3- مبلغ رهن (دین راهن)  : کلاً بالغ بر مبلغ ...........................................  ریال است که بصورت وام مسکن به راهن پرداخت گردیده و راهن به ........................... مدیون می باشد.

ماده 4 مدت  ................. سال شمسی  است که راهن به ................... ضمن عقد لازم خارج وکالت بلاعزل می دهد که همه ماهه اقساط تسهیلات مذکور را از حقوق و مزایای نامبرده کسر نماید.

ماده 5 (مال مرهون) راهن به منظور تأدیه کامل بدهی فوق تمامت ششدانگ یک باب آپارتمان مسکونی دارای پلاک ثبتی ......................................................................................................................................... مورد ثبت سند مالکیت شماره ..................................... مورخ ...................... صادره بنام خود با جمیع توابع و لواحق شرعیه و عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان با برق شماره پرونده ...................................... و آب شماره اشتراک ................................................. و گاز شهری
شماره ................... و منصوبه های در آن را به موجب سند شماره ........................................ مورخ ..........................ثبت شده در دفترخانه اسناد رسمی شماره .......................................... در رهن آقا/خانم/اداره/ سازمان/.......... قرار داد.

ماده 6 راهن مال مرهون را نزد آقا/خانم/اداره/ سازمان/.......... طی مدت مرقوم در رهن و وثیقه قرارداده و می دهد که در صورتی فک رهن و رفع توثیق می گردد که بدهکار کلیه اقساط بدهی خود را به................ بپردازد و در طول مدت رهن  بدهکار (راهن) حق هیچگونه نقل و انتقال ولو بعنوان صلح حقوق و وکالت و غیره را نسبت به مورد رهن جزئاً و کلاً ندارد مگر در مورد رهن مکرر با مجوز مرتهن سابق.

ماده7- مرتهن (سازمان/اداره/ آقا/ خانم/............. ) حق دارد در صورت عدم تأدیه قسمتی یا تمام دین در سررسید مقرر بدون نیاز به ارائه دلیل و با مراجعه به محاکم و اقدامات قانونی به استناد این قرارداد راساً نسبت به صدور اجرائیه از تاریخ سررسید بر طبق ماده 34 قانون ثبت اسناد و املاک جهت تامین دین اقدام نموده و در هر مرحله حق اعتراض از رهن را دارد . در صورتیکه دین آقای / خانم ........................................  طبق مفاد قراردادهای منعقده به مرتهن حال شود ، وی حق دارد برای وصول مطالبات خود و استیفاء دین از مورد رهن طبق مقررات اسناد رسمی اجرائیه صادر نماید.

ماده 8 راهن ( بدهکار) ضمن عقد لازم و خارج و عقد حاضر به مرتهن (سازمان ) وکالت تام و بلاعزل و با حق توکیل به غیر ولو مکرر داده و می دهد که :

الف- وی را به هزینه راهن معادل مانده بدهی در قبال حوادث فوت و از کارافتادگی بیمه عمر زمانی نماید.

ب- راهن به هر نحو از  انحاء از خدمت مترهن خارج گردیده و یا اقساط بدهی خود را در سررسید های مقرر نپردازد باقیمانده دیون وی به دین حال تبدیل شده و مترهن می تواند از مورد رهن کلیه مطالبات خود را به مبلغی که دفاتر نشان می دهند به اضافه 12% در سال بعنوان کارمزد از تاریخ عدم پرداخت تا زمان وصول کامل بدهی علاوه بر نرخ مقرر محاسبه و از محل فروش ملک مذکور وصول نماید که مورد توافق بلاشرط راهن قرار گرفت.

ماده 9 راهن (بدهکار) اقرار به تصرف نموده لیکن پس از تصرف آنی مرتهن (آقا/خانم/اداره/سازمان/.....) مورد رهن به تصرف راهن داده شده تا طی مدت رهن از منافع آن رایگان استفاده نماید.

ماده10- این قرارداد در تاریخ زیر طی 10 ماده و دو بند و در دو نسخه تهیه و تنظیم و مبادله شد که نسخ آن از اعتبار واحد برخوردار است.

 

مرتهن                                                        راهن

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی