راهنما :
با خیال راحت خرید کنید .پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست .در صورت هرگونه مشکل در خرید آنلاین و دریافت فایل با شماره 09159886819 - صارمی اسمس بدهید .

۰

تحقیق در مورد اصول مشتری مداری

 تحقیق رایگان

تحقیق در مورد اصول مشتری مداری
تحقیق در مورد اصول مشتری مداری

 

تحقیق رایگان سایت علمی و پژوهشی آسمان , تحقیقات دانش آموزی ، فرهنگیان و دانشجویان اقدام پژوهی گزارش تخصصی

 

مشتری مداری

 

در هندوستان بر سر در همه شرکتها لوحی آویخته اند و بر آن این کلمات را نوشته اند :

1-مشتری را ارباب خود بدانیم نه مزاحم

2-او رئیس ما است نه ما رئیس او

3-او تامین کننده زندگی ماست

این کلمات درحقیقت آموزه های مهاتما گاندی رهبر استقلال هند است که چگونگی کسب و کار را به هندی ها آموخت .

 

زمینه های فرهنگی

 موفقیت در کسب و کار به نوعی با زمینه های فرهنگی هر ملل ارتباط دارد ،برخی ملل اصولا توان جلب و حفظ مشتری را ندارند ، برعکس در برخی فرهنگها بسیاری از مولفه های فرهنگی به صورت نمادینه وجود دارد که میتواند به موفقیت فردی و جمعی در کسب و کار بینجامد.

 

مشتری کیست ؟

مشتری هر کسی است که :

1-در جامعه ما زندگی میکندو بالقوه از خدمات ما استفاده میکند .

2-با ما در نماس است و از خدمات ما استفاده میکند .

3-با ما کار میکند و در موسسه ما رفت و آمد دارد .

در برخورد با مشتری

* بهانه جویی نکنیم و از ارائه خدمات لازم طفره نرویم .

* حضور تعداد زیاد مشتریان را به  عنوان دلیلی برای ارائه خدمات ضعیف خود بهانه نکنیم .

اهمیت زبان

*در روابط اجتماعی از زبان مشترک وعمومی استفاده کنیم که قابل فهم باشد .

*از زبان عامیانه و اصطلاحات خاص استفاده نکنیم .

 

 

از دست دادن مشتری دو ضرر دارد

1-کمبود مشتری

2-بدنامی یا سود شهرت

قانون طلایی

با مشتری آن گونه رفتار کنید که او می خواهد . رمز پایداری مشتری در همین رفتار است .

 

انتظارات مشتری

اختلاف نظر بین ما و مشتری :

ما بر اساس آنچه خود برای مشتری تعریف کرده ایم به او خدمت ارائه می دهیم . در حالی که باید بدانیم مشتری چه می خواهد وخدمات خود را با نیاز او تطبیق دهیم .

اختلا رفتار :

ما آنگونه با مشتری رفتار میکنیم که به تصور خودمان درست است . گاه به صورت تجربی آن گونه که در موسسات دیگر با ما رفتار شده با دیگران رفتار میکنیم ، در حالی که مشتری توقع دیگری دارد.

چند فرمان مشتری مداری

1-  مشتری را هرگز مزاحم ندانیم .

2- با مشتری دوستانه برخورد کنیم .

3-فراموش نکنیم که ما ارائه دهنده خدمات هستیم .

4- به مشتری انرژی مثبت بدهیم . مهربان ومثبت باشیم .

5-رضایت مشتری را مقدم بر رضایت خود قرار دهیم .

6- رضایت مشتری شرط اول موفقیت ما است .


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی