تجربیات کارشناس سنجش آموزش و پرورش
تحقیق ارتقای شغلی کارشناس تربیت بدنی برای خبره و عالی :
فایل
بصورت ورد(قابل تغییر در متن ) به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش
بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد .(بالای ۵۰صفحه )-خرید(فقط ۵۰۰۰
تومان(پنج هزار تومان ) هم بصورت آنلاین و هم بصورت کارت به کارت می
باشد.فهرست مطالب در زیر آمده است.
فهرست مطالب
ارزشیابی در آموزش و پرورش تعاریف متعددی دارد.
وظایف و اختیارات دایره سنجش آموزش و پرورش :
تجربیات در سنجش و ارزشیابی و تبیین آنها :
اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
1. جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی-یادگیری:
2- استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی-یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها.
3- هماهنگی میان هدف ها محتوا روش های یاددهی-یادگیری و فرآیند ارزشیابی:
4- توجه به آمادگی دانش آموزان:
5- توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان:
6- توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها:
7- توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود (خود ارزشیابی):
8- ارزشیابی از فعالیتهای گروهی:
9- توجه به فر آیند های فکری منتهی به تولید پاسخ:
10- ( تاکید بر نو آوری و خلاقیت):
11- تنوع روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی:
12- استفاده از انواع ارزشیابی:
13- استقلال مدرسه ومعلم در فرآیند ارزشیابی:
14- اصل رعایت قواعد اخلاقی و انسانی در ارزشیابی:
15- اصل توجه به تفاوت های فردی:
16- ضرورت هماهنگی در تحقق اصول ارزشیابی:
تجربه 2 : نحوه طراحی سوال حاصل تجربیات بنده
هفتاد اصل فنی در طراحی سوالات امتحانی
توصیه هایی به دانش آموزان برای آمادگی در امتحانات :
تجربه 4 : تاثیر فناوری بر نظام آموزشی و ارزشیابی
1. تغییــــر در بصیــــرت افــــراد درون مدرســـه :
2. تغییــــر در فلسفـــــه یادگیـــــری و پداگـــــــــوژی :
3. تغییـــر در تدوین طــــرحها و خطمشـــــی ها :
4. تغییــــــر در تسهیلات و منــــابع اطلاعات :
5. تغییـــر در توانائیهای حـــرفهای کارکنان مدرسه، بویژه معلمان:
6. تغییــــر در میــــزان مشارکت جامعــــه :
7. تغییـــــر در شیوه ارزیابـــی :
تجربه 5 : کاربردهای استفاده از فناوری های نوین تدریس
تبیین تجارب بنده درزمینه ارزشیابی در مدارس و چالش ها و مشکلات و انواع آن :
تحلیلی برارزشیابی تکوینی یا مستمر" اصول وقواعد آن:
ارزشیابی تکوینی یا مستمر درنظام آموزشی :
هدف ارزشیابی تکوینی یا مستمر :
راهکارهای عملی برای اجرای ارزشیابی مستمر از فعالیتهای دانش آموزان:
شیوه های علمی اجرایی ارزشیابی تکوینی یامستمر:
2- استفا ده ازآزمونهای پیشرفت تحصیلی :
4- استفاده از سؤالات تشریحی به صورت تحلیلی- تبیینی و خلا صه نویسی:
7- اندازه گیری مبتنی بر عملکرد:
9- مشاهده و استفاده از آن در ارزشیابی :
10- اظهار نظر های کتبی و شفاهی معلم درباره بهبود عملکرد دانش آموزو پرهیزازنمره:
11- دادن کارهای عملی به دا نش آموزان : ( portfolio)
12- مشارکت دادن دنش آموزان در ارزشیابی از خود یا دیگران :
14- استفاده از آزمونهای عملکردی مدا د- کاغذی :
نظام نمره دادن در ارزشیابی مستمر :
نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش مشکلات و چالش ها حاصل تجارب
تأکید بر نقاط قوت به جای رتبه بندی!
از ویژگی های سنجش و ارزشیابی مستمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آشنایی با ستاد امتحانات در مدارس قابل استفاده برای مدیران و دبیران مدارس
معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی
کارشناس مسؤول سنجش و ارزشیابی تحصیلی دوره ی متوسطه استان
کارشناس مسؤول بازرسی و پاسخگویی به شکایات
راهکارهای پیشنهادی و برنامه آینده به دبیران گرامی حاصل تجارب و نتیجه گیری:
فایل پی دی اف این تجربیات در زیر فقط برای مشاهده بصورت کامل امده است .ابتدا فایل را مشاهده نمائید و با
خیال راحت فایل ورد ان را به قیمت فقط پنج هزار تومان از لینک خرید آنلاین دریافت نمائید .
سه فرم اول داده شده توسط آموزش و پرورش نیز در اول تحقیق آمده است که شما فقط کافی است نام و نام خانوادگی خود را جایگزین آن نمائید . برای خرید آنلاین تحقیق با قیمت 5 هزار تومان بر روی لینک زیر کلیک نمائید .
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود - لینک خرید :